035 603 2574

Veel gestelde vragen

FAQ

Veel gestelde vragen

Kunnen jullie ook 's avonds langskomen?
Sprenger Computer Oplossingen is geopend van maandag t/m vrijdag van 08:30 – 17:00 uur. Mocht het voor u toch moeilijk zijn om overdag tijd vrij te maken, dan kunnen wij een afspraak maken om ‘s avonds bij u langs te komen. Hiervoor geldt een aangepast tarief.
Kunt u de computer ook komen ophalen en weer terugbrengen?
Geen enkel probleem. Als wij uw probleem niet ter plekke kunnen oplossen, komen wij hem ophalen en brengen hem weer terug en sluiten alles weer aan.

Binnen de gemeente Soest rekenen wij geen voorrijkosten, buiten de gemeente Soest rekenen wij een kilometervergoeding.

Iets werkt nog steeds niet goed, wat moet ik nu doen?
Wij streven naar een hoogstaande dienstverlening. Toch is het mogelijk dat na onze werkzaamheden iets niet naar behoren werkt. Schroom dan niet om direct met ons contact op te nemen.

Computers zijn gecompliceerde apparaten en de goede werking hangt af van zeer veel instellingen. Het kan zijn dat wij een bepaalde instelling over het hoofd hebben gezien of u een instelling anders gewend bent dan standaard. Voorkom ergernis en laat ons dit zo snel mogelijk oplossen.

Geven jullie ook garantie op de reparatie?
Wij geven 1 jaar garantie op nieuwe, door ons samengestelde computersystemen en/of randapparatuur.

Op reparaties geldt een garantie van 6 maanden.

Mocht een computer bij ons in reparatie zijn en blijft de computer daarna nog steeds dezelfde problemen geven, dan geldt bij Sprenger Computer Oplossingen: ‘No cure, no pay’.

Hoe weet ik wanneer ik een nieuw computersysteem nodig heb?
De meeste gebruikers kopen een nieuwe computer als hun huidige systeem te oud is geworden, of als ze eigenlijk geen geld meer willen uitgeven aan hun huidige systeem. De beste reden om over te gaan op een nieuw systeem, is wanneer uw huidige computer niet meer aan uw veranderende (bedrijfs)behoefte kan voldoen omdat nieuwere programma’s er niet goed op kunnen draaien.
Wat is voordeliger: mijn huidige computer laten repareren of toch maar een nieuwe kopen?
In de meeste gevallen is het goedkoper om uw huidige computer te laten upgraden/repareren. Maar als u een heel oude computer hebt, staan de kosten soms niet meer in verhouding tot wat de computer nog waard is (bijv. een kleine harde schijf en/of een trage processor).
Kan ik bestanden delen met andere computers in mijn netwerk?
Ja. Zowel met Windows als Mac computers in uw netwerk kunt u bestanden delen.
Kunnen meerdere computers bij mij in huis gebruikmaken van dezelfde printer?
Ja. Dit kan op een aantal manieren: de printer kan vanuit Windows gedeeld worden, u kunt een netwerkprinter gebruiken of u kunt gebruikmaken van een router met een printserver.
Hoe zit het met mijn vertrouwelijke informatie?
Wij realiseren ons, dat uw persoonlijke gegevens voor u van grote waarde zijn. Ook voor ons staat voorop, dat uw vertrouwelijke gegevens vertrouwelijk blijven. Dat geldt voor uw computergegevens, maar ook voor de gegevens die wij over u als onze klant bij ons bewaren.

Wij willen er nadrukkelijk op wijzen, dat ook onze medewerkers verplicht zijn tot geheimhouding en vertrouwelijke behandeling van al uw gegevens.
Wat doen wij met uw contactgegevens?

Wij leggen alle voor ons relevante gegevens over u en uw computer vast in een cliëntenbestand, dat alleen voor ons toegankelijk is. Bijvoorbeeld:

naam, adres, telefoonnummer en e-mailadres, inclusief de voor een correcte afwerking van de betaling benodigde gegevens
gegevens zoals email account instellingen, software-licenties, instellingen van een draadloos netwerk, klantnummers, administratiegegevens voor websites e.d., voor een efficiënt systeembeheer.

Wij zullen uw privé-gegevens niet aan derden doorgeven, tenzij wij hiertoe vanwege dwingend voorschrift verplicht worden gesteld. Uw contact- en financiële gegevens worden door ons in een beveiligde omgeving opgeslagen, en zijn alleen toegankelijk voor ons en onze medewerkers.

Het staat u te allen tijde vrij om uw door ons bewaarde gegevens in te zien, op te vragen of te laten vernietigen. Daartoe kunt u een mail aan ons sturen.

Is een draadloos netwerk veilig?
Ja, maar de computers en het netwerk moeten dan wel zo ingesteld worden dat ze beveiligd zijn, bijvoorbeeld met een wachtwoord en met beheerdersrechten. Ook van het draadloze netwerk moet de beveiliging worden ingesteld. Als dat allemaal is gebeurd, kunt u veilig gebruikmaken van uw netwerk.
Kunnen jullie ook een reeds bestaand netwerk onderhouden?
Ja, we kunnen thuisnetwerken en bedrijfsnetwerken onderhouden, ook als ze niet door ons zijn geinstalleerd.

Telefoon

035 603 2574

06 246 598 93 (voor spoedgevallen buiten openingstijden

 

Kantoor

Koningsweg 2 / 10
3762 EC Soest

Pastoor de Leijerstraat 25
5246 JA Rosmalen

Openingstijden

Maandag t/m vrijdag
van 8:30 - 17:00 uur